Gebiedsmarketingorganisatie Oss in het nieuwe jaar actief

Na jaren van lobby-en en vergaderen, werken we op dit moment mee aan de oprichting van de stichting die vanaf begin 2026 leidend zal zijn in de gebiedsmarketing van Oss en al haar kernen. Welke stappen moeten nog gemaakt worden en waarom toch die naam: Stichting Oss en Partners?

 

Begin juli vergaderde de Osse gemeenteraad over de Kadernota 2026-2029. Hierin staat onder andere het plan voor de gebiedsmarketingorganisatie voor Oss en al haar kernen beschreven. De nota werd na een lang debat aangenomen. In november is er politiek nog één stap te maken: de gemeenteraad  moet definitief akkoord gaan met de begroting en de manier waarop de organisatie gefinancierd wordt.

 
 

Waarom die naam: stichting Oss en Partners?

Het is niet echt een sexy naam voor een gebiedsmarketingorganisatie: Stichting Oss en Partners, afgekort ook nog eens SOP. Dit is ook niet de naam die uiteindelijk in de gebiedsmarketing gebruikt gaat worden, maar puur een administratieve naam voor het oprichten van de stichting. Ook geeft de naam duidelijk aan dat er sprake is van nauwe samenwerking tussen de gemeente Oss en veel partners uit het veld. Die partners zijn o.a.: de toeristische informatiepunten, Maashorst Ondernemers, centrumondernemers, bibliotheek Oss, culturele sector en evenementenbranche en Maasmeanders. In de toekomst kunnen daar nog meer partners bij komen.

De komende tijd komen er verschillende vacatures naar buiten. Zowel voor een onbezoldigd bestuur, als voor betaalde krachten die voor de Stichting Oss en Partners zullen gaan werken. Het gaat dan om een senior marketeer, een content marketeer en een vrijwilligerscoördinator. Dit team van professionals zal in samenwerking met het bestuur en de partners uiteindelijk ook gaan bekijken welke wél sexy namen voor het gebied gebruikt gaan worden in de marketing.